Anar al contingut
INICI
Qui som
IFERCAT
ÒRGANS DE GOVERN
ORGANIGRAMA
LEGISLACIó
INFORMES ANUALS
CONTACTE I UBICACIó
TREBALLA A IFERCAT
QUALITAT I MEDI AMBIENT
Projectes
LíNIA 9
LíNIA ORBITAL
EIX TRANSVERSAL
TREN TRAMVIA
Perfil del Contractant
Sala de Premsa
GALERIA D'IMATGES
LOGOTIPS
VíDEOS I VISITES VIRTUALS
INFORME D'ACTIVITAT
Informació a la ciutadania
ESPAI AUDIOVISUAL
DADES I XIFRES
DIVULGACIó TèCNICA
SOSTENIBILITAT I INNOVACIó
ENLLAçOS D'INTERèS
Transparència
Dades i xifres
Inici
>> Informació a la ciutadania >> Dades i xifres
Línia 9 (L9):
Línia Orbital Ferroviària (LOF):
Eix Transversal Ferroviari (ETF):
LÍNIA 9 (L9):
Amb 47,8 km de traçat, serà la línia de metro automàtic més llarga d'Europa.
S'han fet servir cinc tuneladores.
Hi haurà un total de 52 estacions.
19 estacions són intercanviadors amb altres línies.
Es preveu que transporti uns 130 milions de passatgers l'any.
En un comboi automatitzat de la L9 hi caben 975 passatgers, 122 dels quals poden anar asseguts.
El pressupost estimat és de 6.500 milions d'euros.
El disseny de les diferents estacions de la L9 corre a càrrec dels següents arquitectes:
Toyo Ito
J. Martorell, O. Bohigas, D. Mackay i Ll. Pau
D. Freixes i S. Ribot
J. Garcès
J. Fabré i M. Torras
R. Sanabria
J. Forgas i D. Ylla-Català
M. Ruisánchez
T. Morató i J. Arderiu
G. Mora i C. Santvicens
A. Soldevilla
M. Sánchez i D. Piulachs
L'espai generat i recuperat s'urbanitza i remodela segons les necessitats de la zona.
S'espera que el 2014 tota la línia estigui en marxa.
La velocitat màxima a que pot anar un comboi és de 80 km/hora.
LÍNIA ORBITAL FERROVIÀRIA (LOF):
El temps de viatge previst del recorregut sencer de la LOF és de dues hores.
Es preveuen més de 96.000 viatgers/dia per a 2026 (26,9 Milions de viatger anuals).
Un 30% dels viatgers provindran del vehicle privat.
Es preveuen 39 estacions, 23 d'elles de nova construcció.
La longitud total serà d'uns 120 km, 68 d'ells de nova construcció.
La inversió en la línia és de 4.000 M EUR.
La velocitat comercial serà de 60 km/h.
EIX TRANSVERSAL FERROVIARI (ETF):
La línia està dissenyada per a tràfic mixt, amb trens de viatgers a 250 km/h i trens de mercaderies a 120 km/h.
Es preveu crear 7 noves estaciones de passatgers i diverses terminals de càrrega.
La longitud serà d'uns 300 km de nova infraestructura.
Es preveu que un 40% de la futura línia sigui en túnel i un 14% en viaducte.
S'estima una inversió necessària de l'ordre dels 7.000 M€.
En aquesta pàgina es fan servir galetes per definir la sessió de l'usuari i per l'anàlisi estadístic.
Acceptar
|
Més informació